woensdag 4 februari 2009

School en nog meer...


Inmiddels, na nog meer scholen te hebben bezocht, heeft zoonlief een keuze gemaakt. Zijn vader en ik hadden een kleine selectie gemaakt waaruit gekozen kon worden. Afgelopen zondag werd ik opgebeld met de mededeling dat er gekozen was.
De dag ervoor hadden we twee scholen bezocht en één van die twee is het geworden. Die andere was echt waardeloos. Nogal elitair en rommelig. Geen docent/rector die bij de ingang stond, geen plattegrond en geen proeflessen. Het was er erg druk, dus ik denk dat de school bij een bepaald publiek erg populair zal zijn. Het zal de school waarschijnlijk een worst zijn wat ik ervan vind, want ze krijgen toch genoeg aanmeldingen en zullen waarschijnlijk gaan loten.
Ik zal geen namen noemen.
De school die het geworden is, pakte de open dag heel anders aan. Een rector bij de ingang die ons welkom heette. En die er bij het verlaten van het pand ook weer stond, om te vragen hoe zoonlief het ervaren had. Een aardige scholiere die ons en zoonlief op sleeptouw nam en van alles uitlegde. Er was ook nog een proefles wiskunde, tot grote vreugde van mijn zoon. Gelukkig was het publiek een afspiegeling van de maatschappij. Je begrijpt het al, ik ben zeer tevreden met de keuze van mijn zoon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten