donderdag 16 januari 2014

'Gezond' feestje

Afgelopen zondag vierden mijn zoon en dochter hun (17e en 12e) verjaardag samen.
Dit was de eerste keer dat we dat zo (vanwege omstandigheden) deden en dit blijven we zo doen.
Veel praktischer en net zo gezellig als twee aparte verjaardagen.
Ik heb een vrij grote familie, dus dat houdt automatisch in dat er veel verjaardagen zijn.
Door deze twee samen te laten gaan, scheelt dat toch een beetje.

Wat deze keer ook anders was, was het feit dat ik nou eens niet de geijkte cake/taart wilde presenteren.
Ik wilde heel graag eens weinig tot geen suiker gebruiken in de baksels.
Dat is heel goed gelukt.

Ik heb uit het boek 'Zonder suiker' van de schrijfster Anne Marie Reuzenaar twee recepten uitgeprobeerd.
Het gaat om de wortelcake en de chocolademuffins (dit heb ik als één cake gebakken).
Ze zijn allebei makkelijk te maken en smaken heerlijk.
Het boek is o.a. te koop bij bol.com en ik kan het iedereen die minder suiker wil eten aanraden!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten