maandag 19 oktober 2009

Net zoals mama?

Herfstvakantie.
Dit weekend was ik bij mijn lief in Schiedam en we zijn gaan winkelen. Niet te lang hoor, we gingen erg gericht inkopen doen. O.a. babykleertjes voor mijn nieuwste neef en een paar truien voor mijn kinderen. Eerst naar de HEMA, want daar hebben ze altijd leuke baby- en kinderkleding. Voor de babykleertje slaagde ik vrijwel direct. De truien lukte niet, dus op naar de H&M die naast de HEMA is. Ook betaalbaar en leuke kleren voor kinderen. Voor mijn zoon zag ik direct een mooie vest. Voor mijn dochter moest ik maat 134 hebben. Voor kinderkleding hebben ze verschillende afdelingen. Eén tot 128 en één vanaf 134. Ik zag meteen een groot verschil qua smaak. De kleinere maten waren gewoon leuke kinderkleding, de grote maten waren heel anders. Niet leuk. Een beetje te volwassen en ordinair naar mijn smaak. Alsof kleine meisjes gauw groot moeten lijken, net zoals hun moeder. Ik werd daar een beetje triest van. Nog even en dan moet mijn dochter aan de string of zo. Truitjes met glitters en foute opdrukken. Nu weet ik wel dat meisjes eerder volwassen worden dan jongens, maar dat het zo moet.
Ik ben maar gauw weggegaan. Ook geen trui gekocht voor mijn zoon. Bij de kassa stonden lange rijen met mopperende ouders. Ik kjk nog wel verder.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten