dinsdag 31 maart 2009

1 april

Morgen is het 1 april en ik vind het jammer dat ik niet op mijn werk ben. Afgelopen vrijdag heb ik in de nieuwsbrief een stuk geschreven waarin werd gemeld dat vanaf aanstaande woensdag (morgen dus) iedereen zijn eigen wc papier moet meenemen naar school. Dit vanwege de recessie en het feit dat wij ook ergens op moesten bezuinigen.
Ik was verbaasd over het effect dat het diezelfde middag al had. Stuiterende ouders door de gang, ongeloof en ook wel hier en daar een beetje boosheid. Sommigen wilden geld gaan inzamelen om wc papier groot in te kopen, anderen riepen dat de school hard achteruit ging!
Ook al had ik de 1 april grap in de nieuwsbrief geschreven, het was niet mijn idee. Ik had het van een website waar meer van dit soort (leuke en minder leuke) ideeën staan.
Het heeft iedereen wel bezig gehouden en daar ging het mij vooral om. Inmiddels zijn er nogal wat ouders en leerlingen die door hebben dat het een 1 april grap is. Er gaan zelfs geruchten rond in school dat een groep ouders 'iets' terug wil doen.
Vanmorgen kwamen er een aantal ouders van de voorschool met pakken wc papier op school. Die wilden ze alvast neerzetten. Dat mocht niet van de leidsters (ze speelde het spel uitstekend mee), het wc papier zou morgen pas op zijn.
Morgen meer hierover, er worden foto's gemaakt en er komt vast een stukje op de website van school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten