maandag 23 maart 2009

Weer herfst....

Na een paar dagen heerlijk lenteweer lijkt het herfst. Wind, regen en kou.
De vlaggenstok van school brak zelfs vanmiddag. Beetje sneu, zoals de vlag drijfnat op straat lag.
De weken vliegen voorbij. Vorige week was de CPC loop hier in Den Haag. Zoon en dochter deden mee en ik heb bij de finish gestaan en foto's gemaakt. Het Lange Voorhout lag er weer prachtig bij met bloeiende krokussen.

De zondag erna met vriendinnen afgesproken. Eerst naar het Eschermuseum (ook op het Lange Voorhout) en daarna uit eten. Het Eschermuseum vond ik erg leuk. Het zit in het voormalige paleis van koningin Emma en dat is een prachtig gebouw. Het werk van Escher kwam daar goed tot zijn recht. Wij hadden thuis een poster van zijn werk hangen en een boek met zijn werk.
Er was veel wat ik niet kende en er waren ook diverse optische Illusies te zien. Veel plezier hadden we in de de Kamer van Escher. Daar veranderden we van formaat, dus de kortste werd de langste en andersom (zie foto).Na het museum eerst nog ergens wat gedronken en daarna heerlijk gegeten.
Maar dat is inmiddels ruim een week geleden en is er weer een weekend voorbij.

Heel veel heb ik verder niet veel te melden, alleen mijn verbazing over het feit dat managers bij de ING bank zo lullig doen over het terugstorten van de bonussen. Zelfs de OR ging zich ermee bemoeien en wees naar Amerika. Daar was het pas erg!
Nu snap ik best dat niet alle bankiers hetzelfde zijn, maar toch. Ze worden gesteund met belastinggeld van ons. Iedereen moet inleveren en eerlijk gezegd is het nogal gênant dat het zo loopt. Straks wil iedereen zo 'beloond' worden voor zijn werk. En dat riekt naar chantage.
Aan de andere kant zijn wij met z'n allen net zo hebberig geweest, het kon allemaal niet op!
In mijn directe omgeving heb ik nog niemand echt horen klagen over de recessie. En als men gaat klagen, waarover dan? Dat men niet meer 3x op vakantie kan? Er is een flinke groep die het natuurlijk al moeilijk genoeg heeft, maar er is ook een flinke groep waarbij men geld uitgeeft aan alles wat men maar nodig lijkt te hebben. We zijn toch een wegwerpmaatschappij.
Wat positief zou kunnen zijn is dat dit wel eens het moment zou kunnen zijn voor verandering. Dat we hiervan leren, anders omgaan met geld, anders omgaan met de medemens, anders omgaan met het kopen van spullen.
Dat we ook beter voor het milieu gaan zorgen hoop ik ook, alleen ben ik bang dat het milieu en de ontwikklingslanden wederom aan het kortste eind zullen trekken.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten