zondag 29 maart 2009

Eart Hour, Bloedbruiloft, cadeaubon en Afghanistan conferentie

Op internet vond ik op de site van NRC een stuk over de actie Earth Hour. Ik was dit weekend thuis met mijn lief en ook bij ons was het licht uit (de hele avond).
We hadden wel de televisie aan en zagen op de Belgische televisie een erg leuke Duitse thriller, de bloedbruiloft (Die Bluthochzeit).
Het verhaal in het kort: De bruiloft van Mark en Sophie wordt getekend door een conflict tussen Marks vader en de grootgrondbezitter Berger. Berger gijzelt de bruid en Marks moeder, wat leidt tot een serie gewelddadige gebeurtenissen.



Op de foto hierboven zie je links de grootgrondbezitter Berger en rechts de vader van de bruidegom. Dit is vlak voordat het gierend uit de klauwen loopt.
Ondanks dat het een thriller is heb ik af en toe ook moeten lachen, men ging af en toe helemaal te gek.
Het werd een latertje, ook vanwege het ingaan van de zomertijd.

Verder had ik van een grote kampeerwinkel een cadeaubon van honderd euro gewonnen. Gisteren twee slaapzakken en twee kampeerstoelen gekocht. Nu nog zien wanneer we op vakantie gaan en hoe we al die kampeerzooi mee krijgen.



Vanmiddag ging mijn lief op tijd naar zijn huis terug. Vanaf morgen begint hij met zijn nieuwe baan en hij begint om 03:00 uur! Een uur vroeger dan normaal, dus op tijd naar bed.
Ik bracht hem weg naar station Hollands Spoor. Daar was het een drukte vanjewelste vanwege de Afghanistan conferentie in Den Haag. Terwijl wij op het perron op de trein stonden te wachten kwamen overal agenten tevoorschijn, zowel te voet als op de fiets (pas op, niet het perron af fietsen). Zij waren allemaal heel druk op zoek naar iets of iemand, want ze renden en fietsen hard heen en weer. Uiteindelijk leek het mee te vallen. Nadat ik mijn lief had uitgezwaaid heb ik nog even rondom de Haagse Hogeschool foto's gemaakt. Het was prachtig weer daarvoor,
zon en blauwe lucht. Het was wel koud, dus uiteindelijk met koude handen weer naar huis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten