woensdag 4 maart 2009

Computers

Net een week vakantie achter de rug. Twee werkdagen zitten er al weer op. Het leek lente afgelopen maandag, maar dat was van korte duur. Herfstweer!
Maandagmiddag en gisteren gestoeid met de lijst voor de rapportgesprekken. Het maakte niet uit wat ik aan informatie in de computer stopte, de lijsten wilden maar niet kloppen!
We hebben een redelijk nieuw programma waarmee je leerlingen in- en uitschrijft. Je kan er nog veel meer mee, maar dat is nu niet aan de orde. Als je tijden ,voorkeuren, data en de hele mikmak invoert, zou het programma een lijst moeten maken waarop de gesprekken netjes ingedeeld staan. Er wordt ook rekening gehouden met broertjes/zusjes (zodat je niet twee uur moeten wachten op het volgende gesprek)
Er zijn nogal wat programma's die een melding geven als iets niet kan en je vriendelijk verzoeken iets anders te bedenken. Dat deed deze dus niet en ik bleef dus opnieuw gegevens invoeren en uitdraaien maken. Uiteindelijk het maar opgegeven.....
Thuis ging mijn computer op tilt nadat zoonlief een spel had gespeeld. Iets met de instellingen, wat ik zo snel niet kon veranderen, want de computer weigerde gewoon op te starten. Toen bleek ik ook een verslaving te hebben: mijn computer! Ik moest me heel erg inhouden mijn zoon niet de schuld van dit alles te geven en heb mijn geliefde gebeld. Die is de rust zelve en weet verdomd veel van computers. Inderdaad kwam hij met diverse tips, maar niets leek te helpen. Uiteindelijk kwam het toverwoord 'systeemherstel'. Alles doet het dus weer zoals vanouds!!
Wel meteen (zoon balen) het spel van mijn computer verwijderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten